Central da Freixa

13 Febreiro 2018

Central eléctrica da Freixa en O Pozo, San Lázaro, A Pobra do Caramiñal (Manuel Lara, 2017)

A central hidráulica de “Eléctrica de la Puebla” subministraría electricidade dende 1899 na Pobra do Caramiñal, e dende 1904 tamén en Ribeira. Para mellor atender ao servizo nas estiaxes, en 1909 solicitábase permiso para a construción na praia da Freixa dunha central auxiliar con caldeira de carbón e máquina de vapor.

La Minerva

13 Xaneiro 2018

La Minerva, fábrica de papel continuo (Manuel Lara, 2010)

Cos restos de “A Torre do Río” a familia Rivero de Aguilar edificaría contra 1847 un muíño papeleiro que vai converterse en 1862 na primeira fábrica de papel continuo que houbo en Galicia

Eloy Domínguez

24 Decembro 2017

A marca de Eloy Domínguez Veiga (Manuel Lara, 2014)

Unha das marcas rexistradas para os produtos fabricados en “Cerámica Domínguez del Noroeste” (CEDONOSA)

Salto de Somede

1 Decembro 2017

Central hidroeléctrica de Somede, n’As Pontes de García Rodríguez (Manuel Lara, 2017)

O aproveitamento de pequenos saltos hidráulicos para a produción de electricidade: os principios da electrificación en Galicia.

Día Mundial do Patrimonio

8 Novembro 2017

O 16 de novembro vaise celebrar o Día Mundial do Patrimonio. Ainda que coa data acaída a nosa axenda, apoiamolo dende Buxa coa presentazón en Ferrol do libro que recolle os Premios de Investigación Buxa da pasada convocatoria e a conferencia a impartir por un dos autores dos traballos seleccionados. Ademais do traballo que presentará José López Hermida, o libro inclúe os traballos de Guillermo Llorca, Manuela Santalla, Alberta Lorenzo e Tamara Campo.

Premio Galicia de Industria

10 Outubro 2017

O Colexio e a Asociación de Enxeñeiros Industriais de Galicia fixéronos a honra de agasallarnos con Premio Galicia de Industria na súa segunda edición

Historia industrial na ría de Vigo

4 Outubro 2017

Outra volta -e xa van catro- arredor da historia industrial da ría de Vigo

Industria na ría de Vigo

7 Setembro 2017

Aló imos noutra volta

Premio Galicia de Industria

31 Agosto 2017

O Ilustre Colexio Oficial de Enxeñeiros Industriais de Galicia, en colaboración coa Asociación de Enxeñeiros Industriais de Galicia, honrounos coa concesión do Premio Galicia de Industria convocado este ano. O xurado recoñece con estes premios “boas prácticas na contribución ao tecido industrial galego”. Agradecemos ás entidades mencionadas a distinción outorgada, á vez que felicitamos por iso a todas as persoas e entidades que nos veñen apoiando no noso traballo.

Fábrica da luz

1 Agosto 2017

Muíño Novo de Prieto, tamén coñecido como “Fábrica da luz” (Manuel Lara, 2017)

Entre 1906 e 1908 construíase sobre un muíño existente no río Eume augas arriba da vila de As Pontes de García Rodríguez, un novo muíño, “O Muíño Novo de Prieto”, dotado dunha turbina hidráulica de trinta quilovatios para a produción de electricidade. A electricidade xerada consumíase durante o día nun muíño eléctrico de cereal que “Prieto y Compañía” tiña na vila, a un quilómetro de distancia. Pola noite, a produción da “fábrica de luz” destinábase ao alumeado público das rúas da vila pontesa.